Personality Disorder Test Results
Paranoid |||||||||||||| 58%
Schizoid |||||||||||| 42%
Schizotypal |||||||||||||| 58%
Antisocial |||||||||||||||||| 78%
Borderline |||| 18%
Histrionic |||||||||||||||| 62%
Narcissistic |||||||||||||||| 62%
Avoidant |||||||||||||| 58%
Dependent |||| 18%
Obsessive-Compulsive |||||| 26%
Take Free Personality Disorder Test
personality tests by similarminds.com

Monday, October 8, 2007

rugaciunea neascultata

Cu ocazia balului de absolvire, am primit( toata seria) cadou de la o colega Noul Testament; in trecut am citit si de prin Vechiul Testament--nu stiu cum se pot identifica crestinii cu conceptiile exprimate acolo.. Azi printre altele am gasit povestea cu femeia canaaneaca; am ramas cu un gust amar desi am gasit pe net o alta interpretare a acestei povesti

- Matei 15:22-24 - Femeia cananita merge la Dl. Iisus cu ruga sa disperata, dar Dl. Iisus, spre surprinderea altora, nici nu o ia in seama si chiar trece pe langa ea mai departe. Totusi femeia staruia pe langa ei in continuare. Atunci chiar si ucenicii au insistat pe langa Domnul ca El sa ii raspunda femeii. Dar si ucenici au primit acelasi raspuns.

2- Matei 15:25 - Femeia cananeanca insa, i se inchina Domnului si staruieste mai departe.Versetul 26 ne arata ca Domnul Isus o respinge in mod clar si evident, dar de fapt era un test serios al credintei ei.

3- Matei 15:27 - Raspunsul dat de femeie la acest test va determina raspunsul Domnului la rugaciunea ei, si poate si la rugaciunea ta. Raspunsul Domnului la rugaciunea ei va avea doua efecte:

A - Rezolvarea cererii ei in mod extraordinar

B - Cresterea deosebita a credintei acestei femei
ruga.neascultata

Eu am inteles altfel; in textul de mai sus nu este si dialogul dintre Iisus si acea femeie: El le-a raspuns zicand: " Eu nu sunt trimis decat la oile pierdute ale casei lui Israel" Dar ea a venit si I s-a inchinat zicand " Doamne ajuta-ma" El i-a raspuns zicand: " Nu este bine sa iei painea copiilor si s-o arunci catzeilor!" " Da Doamne" a zis ea, "dar catzeii mananca firmiturile care cad de la masa stapanilor lor" Atunci Iisus a zis: " O femeie, mare este credinta ta; faca-ti-se cum vrei" Si fiica ei a fost vindecata chiar in ceasul acela.

Credeam ca doar in Vechiul Testament popoarele neiudaice sunt privite cu o extrema superioritate ( de ex David pentru a-si castiga mireasa trebuie sa aduca cateva sute de preputuri de filisteni/ pe care intai trebuie sa ii omoare..asa..de dragul artei)

5 comments:

radu said...

Sfântul Maxim Mărturisitorul zice că, în anumite cazuri, Biblia foloseşte ironia, ca de exemplu în cazul versetului "Iată Adam S-a făcut ca unul dintre noi, cunoscând binele şi răul" (Facerea III, 22):
"Scriptura inchipuie pe Dumnezeu vorbind, dupa dispozitia launtrica din sufletul celor providentiati. Ea indica astfel voia dumnezeiasca prin figuri proprii noua dupa fire. Nici aici asadar Scriptura nu infatiseaza fara o pricina anumita pe Dumnezeu spunand: ''Iata Adam s-a facut ca unul din noi'', ci il infatiseaza spunand aceasta dupa infatisarea poruncii. Si adauga si cauza acestei rostiri, pe care a-ti uitat s-o puneti in intrebare si care lamureste tot intelesul. Caci spunand: ''Iata Adam s-a facut ca unul din noi'', adauga: ''cunoscand binele si raul. Si acum ca nu cumva sa-si intinda mana si sa-si ia din pomul vietii si sa manance si sa traiasca in veac''. Deodata, adica, cu indemnul ce i l-a dat, diavolul l-a invatat pe om si politeismul, spunandu-i: ''In ziua in care veti manca din pom, vi se vor deschide ochii si veti fi ca niste dumnezei, cunoscand binele si raul''. De aceea Dumnezeu intrebuinteaza in chip ironic si osanditor pluralul: ''S-a facut ca unul din noi'', care corespunde cu ideea despre Dumnezeu, sadita in Adam de amagirea sarpelui, ca sa mustre pe omul care a ascultat de diavolul."
(tot contextul aici: link)
Ironia este folosită de Mântuitorul în Predica de pe Munte, de exemplu, atunci când zice: "dacă ochiul tău cel drept te sminteşte pe tine, scoate-l şi aruncă-l de la tine, căci mai de folos îţi este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul să fie aruncat în gheenă" - adică dacă nu te poţi abţine, nu te uita, în nici un caz nu trebuie să înţelegi că să-ţi tai ochiul.
Tot aşa şi aici: uită-te la începutul capitolului: au venit fariseii la Iisus şi l-au întrebat "Pentru ce ucenicii Tăi calcă datina bătrânilor? Căci nu-şi spală mâinile când mănâncă pâine". Aşa încât, numind-o "câine" pe femeia cananeancă, el reproducea ironic apelativul pe care cărturarii şi fariseii îl dădeau celorlalte neamuri. Deci, dimpotrivă, făcând o ironie, Iisus încerca să scoată din mintea oamenilor prejudecăţile vremii.
Să nu te superi, cred că am făcut un comment cam lung.

Anonymous said...

Nu vad legatura directa dintre intrebarea fariseilor, la care Iisus le-a raspuns ca te pierde ce iti iese pe gura nu ceea ce ingurgitezi si intamplarea cu femeia aceea. Din cate am inteles aia a fost considerata o intampare reala, nu o pilda cu alte intelesuri..de altfel Iisus nu avea nici o problema cand venea cate un suferind si se atingea de vesmintele sale chiar fara sa il roage--totusi o incearca in credinta pe o femeie considerata barbara( mai ales ca neamul iudeiilor au avut numerosi profeti si prooroci, pe cand ceilalti nu). Mie mi se pare o prejudecata a celui care a relatat intamplarea..e un vers al lui Leonard Cohen " i'm the little jew who wrote The Bible". In rest imi asum necunostinta si ignoranta in domeniu acesta--

radu said...

Îmi asum odată cu tine aceeaşi neştiinţă şi ignoranţă a mea în domeniu. Dar eu zic aşa:
Omule, Iisus n-a fost şi El om? Când vorbea, crezi că vorbea aşa ca un crainic? Nu, îşi mai vărsa năduful. Iar pentru că l-au enervat fariseii cu prostiile lor, a zis ce-a zis cu sensul ăsta: n-ai văzut ce cred ăştia de tine, că eşti un câine? Deci i-a zis în glumă bietei femei, gândindu-se la farisei, iar femeia s-a prins imediat, că era deşteaptă, şi a fost şi ea spirituală. Carevasăzică i-a mai încercat şi inteligenţa, nu numai credinţa.
Cât despre cel care a relatat, Matei mi se pare cel mai neutru dintre evanghelişti; în general nu îşi exprimă nici un fel de opinii personale.

Radu Iliescu said...

Si totusi, in acest "Am venit pentru oile pierdute ale Casei lui Israel" exista o literalitate care nu trebuie ignorata. Iisus era un Mesager Divin, un avatar, o Descindere a Divinitatii care survine in momentele tenebroase ale ciclului cosmic, atunci cand s-a produs o obscurare a spiritualitatii.

Din punctul de vedere al acestei marturisiri, pe care eu nu o pot ignora, desi nici nu o absolutizez (Imperiul Roman a beneficiat de venirea lui Iisus), cred ca respingerea Invatatorului si a Mesajului sau profund spiritual este singurul caz in care un avatar al Divinitatii este respins de catre cei carora li se adreseaza inainte de toate... Dar nu spun, fireste, ca Iisus ar fi dat gres, sau ca functia lui divina ar fi fost soldata cu un esec. Unii au aruncat cu piciorul, altii au cules firimiturile si s-au saturat cu ele...

Anonymous said...

Indraznesc sa vin si eu cu o interpretare personala. Isus Christos este pentru mine o figura emblematica a umanitatii, si nu vreau sa ma desparte sufleteste de el, lasandu-mi intelectul purtat de interpretarile Bisericii. Simblosmul general al Bibliei este rareori intrerupt de povestiri "ad literam."
Isus vorbea de fii rataciti ai casei lui Israel, adica venise pentru mantuirea pacatosilor, si nu pentru exorcisme. Daca Isus a preferat de aceasta data, in drumul sau spre alte cetati, sa ii puna femeii credinta la incercare, in loc sa ii spuna direct "fie dupa cum vrei tu", nu inseamna ca a dispretuit femeia respectiva in comparatie in ceilalti nevoiasi.Dimpotriva , si-a aratat admiratia "O, femeie, mare este credinta ta, fie cum cum voiesti". Se stie ca multi vindecat nu numai ca nu credeau cu adevarat in Isus si in misiunea lui, ci il si pirau apoi in targuri, desi Isus ii ruga sa nu spuna nimanui de minuni, fiindca era pandita la orice pas pentru a fi ucis, odata scapand prin minune din mainile iudeilor, care vroiau sa-l lapideze(omoare cu pietre). Isus ii critica pe iudei deseori, altfel probabil ar fi fost recunoscut ca fiind Mesia de iudaism. Evreii sunt cei care ofera interpretari favorabile lor in Biblie, considerandu-se "popor ales", insa nici ei nu cred in minciuna asa. Un popor ales sa fie scos din sclavie a existat, acel popor istraelit fiind format din 12 semintii de pe tot panatul, deci o mixtura de natiuni, cu o religie monoteista din acre cadea des in idolatrie, motiv pentru care erau si pedepsiti des cu robia.
Biblia insa nu are legatura cu evreii, povestea cu Avraam si taierea imprejur e un legamant luat de acest profet, insa nu ii pune urmasii ca fiind deosebiti de restul neamurilor, asa cum a indicat si Isus, criticand preotimea iudaica ce amagea multimile si rastalmacea Scripturile, pe care tot el le-a si talmacit apostolilor si fariseilor, primii find luminati de Duhul Sfant sa priceapa totul in ziua Pogorarii Sfantului Duh (Rusalii).
Deci o interpretare adevarata se face numai prin revelarea de la Duhul Sfant, si orice stoarcere de minte pentru obtinerea adevarului e zadarnica.Eu consider ca am fost luminat de sus sa ofer aceasta interpretare.Doamne ajuta !